z jakimi problemami mierzy się dział utrzymania ruchu

Dział utrzymania ruchu. Jak współpracujemy i pomagamy?

Problemy i wyzwania zakupowców. Przykłady rozwiązań.

Z jakimi problemami mierzą się firmy posiadające dział utrzymania ruchu?

Dział utrzymania ruchu jest niezwykle ważnym ogniwem w łańcuchu produkcji w przedsiębiorstwie. Ma zapewnić ciągłość pracy i produkcji. W przypadku awarii urządzeń elektrycznych dział utrzymania ruchu musi działać szybko i sprawnie, aby uniknąć kosztownych przestojów w produkcji. Wymiana uszkodzonych części lub urządzeń musi nastąpić w bardzo krótkim czasie. Również zaplanowana konserwacja maszyn i urządzeń musi odbywać się zgodnie z harmonogramem. Stąd dział zaopatrzenia musi ściśle współpracować z działem utrzymania ruchu. 

Problemy zakupowców. Bieżące problemy i nasze rozwiązania.

Na przestrzeni wielu lat aktywnej współpracy z działami zaopatrzenia, które realizują potrzeby materiałowe działu utrzymania ruchu, zauważyliśmy wiele problemów na kilku poziomach. Problemy dotyczą zarówno osób odpowiedzialnych za zakupy, tzw. zakupowców, jak i pracowników w samym dziale utrzymania ruchu.

Zacznijmy najpierw od problemów zakupowców, którzy w codziennej pracy muszą mierzyć się m.in. z:
  • mnogością asortymentu z wielu branż, w tym z branży elektrycznej, gdzie tylko automatyka przemysłowa i kable sterownicze to kilkanaście tysięcy indeksów katalogowych,
  • niedoborem odpowiedniej wiedzy technicznej przy zakupach materiałów lub urządzeń,
  • nieprecyzyjnym opisem potrzebnego urządzenia lub materiału otrzymanym z działu utrzymania ruchu,
  • chaosem w kartotekach towarowych ze względu na braki dokładnych symboli lub indeksów na ofertach. Problem ten utrudnia weryfikację czy dany produkt był już kupowany, czy należy stworzyć nowy indeks. Powoduje to duplikowanie indeksów i psuje higienę bazy danych,
  • balansowaniem pomiędzy zmieszczeniem się w wyznaczonym budżecie, a dostępnością i szybkością dostawy poszczególnych towarów,
  • dużą ilością napływających wewnętrznych zamówień na materiały z wielu działów firmy każdego dnia,
  • z presją czasu, gdyż realizowanie zakupów u wielu dostawców może wydłużać czas zakupu, nie pozwala się skupić na odpowiedniej kwalifikacji tych dostawców i zaspokajaniu zapotrzebowania,
  • bieżącą kontrolą realizowanych i zamkniętych zamówień oraz przychodzących towarów,
  • naprawianiem pomyłek i błędów w realizacji bieżących zamówień, wynikających z wyżej wymienionych problemów
To tylko kilka problemów działów zakupów z dłuższej listy. Skąd je znamy? Współpracujemy z takimi firmami na co dzień. Zarówno z mniejszymi organizacjami, jak i dużymi giełdowymi spółkami produkcyjnymi. Problemy są podobne, a jedynie skala się zmienia.

Podsumowując powyższą tematykę, można powiedzieć, że głównym wyzwaniem działu zakupów jest utrzymanie linii produkcyjnej w ruchu. To wymaga stałej dostępności elementów automatyki oraz okablowania. Dlatego, z jednej strony magazynowanie ich wiąże się z kosztami składowania, a z drugiej brak dostępności może wiązać się z ryzykiem przestoju na produkcji. 

Nasze rozwiązania na wyzwania i problemy działu zakupów dla utrzymania ruchu

W jaki sposób współpraca z naszą hurtownią rozwiązuje problemy działów zakupów?
  • dzięki dużej dostępności „od ręki” towarów i ich zamienników na magazynie, możesz znaleźć u nas dokładnie to, czego potrzebujesz, w preferowanych parametrach, w jednym miejscu i natychmiast. Nawet w tym samym dniu, w którym złożone zostało zamówienie możesz otrzymać wymagane materiały, dzięki czemu minimalizujesz czas przestoju,
  • dzięki bezpośredniemu kontaktowi z naszym pracownikiem wyznaczonym do obsługi konkretnej firmy, dział zakupów jest w stanie na bieżąco mieć informacje na temat aktualnych zamówień,
  • jeśli zdarzy się pomyłka lub błąd w zamówieniu, nasz dział obsługi natychmiast działa, aby skutki pomyłki były jak najmniej dotkliwe dla naszych klientów. Większość towarów może być zwracana bez żadnego problemu z naszej strony.
  • dzięki dobrym relacjom zbudowanym przez wiele lat z naszymi dostawcami, my oraz nasi klienci otrzymujemy bardzo szybkie wsparcie techniczne przy pojawiających się problemach i pytaniach. Sprawdź z kim współpracujemy
  • każdy zakup towaru zostaje opisany w naszym systemie zgodnie z wymaganiami klienta, co pozwala na uporządkowanie obiegu zakupionych towarów i dużo łatwiejsze przypisywanie zakupów do konkretnych robót i osób w firmie.
  • dzięki przynależności do grupy hurtowni elektrycznych mamy wielu dostawców i możemy oferować wiele różnych produktów oraz dobrać zamienniki. Pozwala to realizować większość zakupów w jednym miejscu co oszczędza czas
  • dzięki stacjonarnemu magazynowi posiadamy wiele nietypowych produktów na stanie magazynowym. Dzięki temu oszczędzisz czas na poszukiwanie i szybko powrócisz do pracy.
hurtownia elektryczna w Sochaczewie
centrum miasta | wygodny parking | podjazd dla TIR
Jeśli chciałbyś sprawdzić czy możemy efektywnie współpracować również z Twoim działem utrzymania ruchu zapraszamy
do krótkiej rozmowy.

Porozmawiamy o potrzebach Twojej firmy, warunkach dostaw czy zakresie wymaganych producentów. Sprawdzimy wspólne punkty
styku oraz możliwości współpracy.

Zadzwoń: 570 809 090
lub
napisz email: skonieczni@skonieczni.pl

Z kim pracujemy?

Codziennie pracujemy zarówno z kilkuosobowymi lokalnymi firmami produkcyjnymi, jak również z dużymi przedsiębiorstwami giełdowymi o zasięgu ogólnopolskim. Porozmawiajmy!

Sprawdź również ofertę naszego sklepu internetowego
z podglądem stanów magazynowych. Co znajdziecie w naszym sklepie?
Automatyka przemysłowa, kable sterownicze, aparatura modułowa, systemy prowadzenia przewodów oraz wiele innych.

Aparatura Finder od ręki w Sochaczewie
Automatyka Finder
Aparatura modułowa EATON
Aparatura pulpitowa
Kable sterownicze Helukabel w Sochaczewie
Kable sterownicze
koryta kablowe BAKS
Trasy kablowe BAKS
Aparatura przemysłowa ETI
Aparatura przemysłowa
Jeśli poszukiwany przez Ciebie produkt nie występuje w naszym sklepie zapraszamy do kontaktu z nami.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *